Det dyrere værktøj, der anvendes sjældent, står som regel placeret på et internt fælles lager, så alle virksomhedens montører har adgang til det. Det giver god mening, hvis ikke det lige var fordi:
Materielstyring fra egen lokation og lager*. Værktøjet bookes og returneres til/fra eget lager via en app, og giver projektlederen/formanden overblik over afdelingens værktøj.
* Håndteres ved at tegne abonnement på Nethire-systemet. Hvis en intern materielstyring skal fungere optimalt og give de nødvendige gevinster, anbefales det at egne lagerlokationer er bemandet så udlevering og indlevering af materiel sker systematisk.
Ved denne løsning flyttes grejet til en Nethire-forvalter, hvor det passes og serviceres, og hvorfra virksomhedens montører booker og returnerer materiellet via en app.
Løsningen kræver intet abonnement til Nethire-systemet og den anvendte app til bookning og returnering er freeware. Den fysiske service og vedligeholdelse, der udføres af den valgte forvalter, betales af jer gennem en variabel afregning, der bliver fastlagt som en funktion af lejedage og værktøjets værdi.
Ved administration af fælles værktøj er de gennemsnitlige erfaringstal følgende:
Andel af nuværende fælles materiel, der reelt anvendes årligt: 50-60%
Det vil sige, at 40-50% af virksomhedens fælles materiel vil kunne afhændes.
Samlet årlig belægningsgrad på anvendt fælles materiel: 20-30%
Det vil sige, at mængden af anvendt fælles materiel vil kunne reduceres med 40-50%
Andel af fælles materiel, der årligt kan udlejes til andre kunder: 3-5%
Det vil sige, at virksomheden typisk vil kunne få dækket samtlige udgifter til administration.
Ved effektiv administration og deling af fælles værktøj kan der opnås betydelige besparelser – og i tillæg en øget omsætning og indtjening.
Med Nethires løsning får du adgang til både eget grej og udlejnings-grej fra et og samme system. Det er en stor fordel når:
Nethire-systemet er enkelt at anvende, hvad enten det er på farten eller ved skrivebordet. Det er afgørende for succes ved implementering af materielsystemet.
Kontrol og optimering kræver transparens og overblik – både overfor data og processer. Det grundlag sikrer Nethire og åbner dermed døren for store potentielle besparelser.
Værktøj er værktøj ligegyldigt om det er dit eget, eller om du har lejet det. Med Nethire kan du administrere begge typer.
Vi er over de seneste år blevet mere og mere opmærksomme på styrkerne ved cirkulær økonomi. Ambitionen fremadrettet er at skabe løsninger, der gør vores kunders dagligdag mere effektiv samtidig med, at det bidrager positivt til vores CSR-arbejde, og vi har i Nethire fundet en samarbejdspartner, og ikke mindst et udlejningsprodukt, som opfylder de ambitioner.
Jeg kan godt lide, at jeg bare skal bestille varen, oplyse om leveringsadressen, og så har jeg det en time efter. Det samme gælder, når jeg er færdig med udstyret igen. Her returmelder jeg det, og kort tid efter står der en fragtmand, og henter det igen. Der er ingen vedligeholdelse, kørsel eller andre udfordringer i det for os, hvilket gør det utrolig nemt.
Vi ledte efter et professionelt system, som kan håndtere alle vores daglige opgaver. Store som små. Vores udlejere skal kunne lave tilbud, ordrer og salg i et system, som er overskueligt, intuitivt og hurtigt og ikke mindst et system, som løbende bliver udviklet og derfor er fremtidssikret.
Når I styrer jeres udlejning gennem Nethire, kan I booke transport direkte i systemet, enten gennem jeres egne løsninger eller Nethires samarbejdspartnere, som kan bringe varer ud på ned til en time. Se vores firmafilm og bliv klogere på, hvad vi kan.